Saturday, September 3, 2011

Kerja Gila!

Satu hari sebelum Raya....dari pukul 9 pagi membawa ke pukul 3 pagi, aku menjahit 41/2 pasang baju kurung moden untuk anak-anak saudaraku seramai 4 orang...ialah 4 orang 4 pasangla...Baju adikku siap bajunya aje..kainnya tak sempat sebab tukang jahit dah mengantuk...takut menjahit masa mengantuk accident pulak! ( Nasib baik laki aku tak bising......)

Satu hari sebelum tu...adikku shopping di pekan Rawang untuk membeli baju raya anak-anak dia. Akupun ikut jugak...memang dia nak belikan baju kurung pasang siap aje....untuk anak-anak dia...pilih punya pilih...ade aje yang tak sesuai.....jadi akupun mencadangkan beli aje kain biar aku tolong jahitkan. Beli kain jauh tu...kat Nagoya........Disebabkan haripun dah nak Maghrib dan nak berbuka, kitaorangpun balikla...

Sebelum tu, ( banyak betul aku punya sebelum de......) semasa ke Rawang, aku , dua anakku dan seorang anak adik No 3, dihantar oleh suamiku...adik ke3 aku bersama seorang lagi anakku dan 3 orang lagi anaknya naik Viva dipandu adik bongsuku..
Cadangan proposalnya bila balik nanti aku, adik ke3 aku dan 2 lagi anakku naik bas aje...yang kecik-kecik tu..biarla naik kereta aje...tetapi memandangkan anak2 saudaraku dah keletihan shopping....diaorang pun mulalah buat perangai....semua merengek-rengek nak ikut emaknya naik bas...

Apalagi, adik bongsuku dah bengang dan naik angin satu badan......semua disuruhnya semua naik kereta. Hah! percaya tak bila aku kira-kira semuanya sebelas orang dalam satu kereta Viva. Tujuh yang besar dan 4 yang kecik. ( Nasib baik adik bongsu ake belum kahwin, kalau tak kat mana pulak nak letak anak dia. Takkan dalam bonet sebab dah penuh dengan barang.

Macam iklan Milo 3 in 1..takpun macam sardin cap ayam tin kecik...sardin tin besar bas No. 43 ke Bandar Country Home...he...he..he
Eish..eish..eish kalau JPJ nampak tentu kena saman punya!


Macam nilah rupanya sardin dalam Viva...

No comments:

Post a Comment

Please leave your footprint here..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...