Sunday, September 4, 2011

Raya Boring???

Raya-raya ni tak pegi mana-mana, kita layan tv je kat rumah. Yang boring nya tak ada cerita yang best-best. Asyik-asyik cerita momok, cerita-cerita lawak plastik dan slapstick Professor Razak ala-ala cerita Jutawan Fakir dan Madu4 tu....kalau geng Senario pulak..kalau bercakap tak menjerit tak sah......tapi......dah tak ada cerita layan jugakla...
Adik aku cukup berbulu bila anak-anak dia layan cerita hantu atau cerita momok ni.....sebab apa??? Ialah sampaikan nak ke toilet yang letaknya sekangkang kera dari tv pun nak berteman. Itu belum suruh tutup lampu kat bilik atas....maunya keras tak bergerak..

Tayangla... cerita-cerita yang boleh membina minda dan semangat! Terutamanya minda dan semangat anak-anak Melayu. Kitakan ada banyak contoh biodata-biodata mereka-mereka yang berjaya dalam hidup. Usahawan, jutawan, negarawan, sukarelawan, ahli sukan dan lain-lain hero dan heroin dalam Malaysia ni yang tidak didendangkan ( ' The unsung heroes in Malaysia......)

Ini tak asyik-asyik cerita rempit-merempit dan cerita pasal gangster. Agaknya sebab tula..anak-anak muda sekarang ni suka memberontak. Salah sikit nak mengamuk, silap sikit nak lari dari rumah, tension je nak hisap dadah.....ada problem je...nak telan pil...pil untuk kuda pulak tu...ha..ha..ha...Tapi kalau tak tengok, tak dapat pulak nak menyumbang pada industri perfileman Melayu...macammana tu....????
Tapi aku respect juga pada Afdlin Shauki...tak ada cerita baru ke?
( Sorry! Shamsul 'The Burnsoul'......kita tabiiikkk....kat awak juga sebab...usaha dan karya awak boleh jadi contoh untuk anak-anak muda Melayu yang lain...)


Tapi seingat aku dulu lagi teruk.....bila raya je...cerita sarkis...bila raya je...cerita sarkis....laggggiiiii haruuu....


p/s hari-hari tengok binatang dalam National Geographic pun tak apa...
sebab tak ada manusia dalam dunia binatang tetapi
ada ramai binatang dalam dunia manusia...!!!!



No comments:

Post a Comment

Please leave your footprint here..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...